Dersin Adı | Sonuç Değerlendirme ve Raporlama |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MLBT 202 | Bahar | 2 | 0 | 2 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Zorunlu | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrenciye deney sonuçlarının değerlendirilmesi ve yorumlanmasına yönelik bilgi, beceri ve uygulama yetkinliği kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders temel İstatistik bilgileri, deneysel verilerdeki hata çeşitleri, hata kaynaklarının tespiti, varyans ve diğer kesinlik ölçütleri, anlamlı rakamlar, güven aralığı ve güven seviyeleri, z-testi, t-testi, F-testi, Q testi ve varyans analizi konularını içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş, Dersin Tanıtılması | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı |
2 | Temel İstatistik Kavramları ve Testler | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 1. Bölüm |
3 | Önemlilik Testleri - Varyans Analizi | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 4. Bölüm |
4 | Ki Kare Testi | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 4. Bölüm |
5 | Ki Kare Testi | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 4. Bölüm |
6 | Korelasyon ve Regresyon Analizi | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 6. Bölüm |
7 | Korelasyon ve Regresyon Analizi | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 6. Bölüm |
8 | Ara Sınav | |
9 | Sonuçların Değerlendirilmesi | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 9. Bölüm |
10 | Deney Tasarım Yöntemleri I | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 10. Bölüm |
11 | Deney Tasarım Yöntemleri II | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 11. Bölüm |
12 | Deney Tasarım Yöntemleri III | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 12. Bölüm |
13 | Raporlama Teknikleri | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 13. Bölüm |
14 | Raporlama Teknikleri | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı, 13. Bölüm |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Ders Notları |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sümbüloğlu K., 2007. Biyoistatistik.,12. Baskı
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 50 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 60 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 40 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 4 | 64 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 10 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 121 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Laboratuvar Teknolojisi alanına temel oluşturan kuram, kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibi olabilecektir. | X | ||||
2 | Mesleki bilgileri sentezleyebilecek, analiz edebilecek, yorumlayabilecek, sorgulayabilecek, eleştirebilecek ve mesleki yasal mevzuatı takip edebilecektir. | X | ||||
3 | Alanında edindiği kuramsal bilgileri uygulama alanında kullanabilecek ve sorunlara ilişkin çözüm önerileri geliştirebilecektir. | X | ||||
4 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahip olabilecek ve bunları çalışma ortamında kullanabilecektir. | X | ||||
5 | Mesleğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilecektir. | X | ||||
6 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olabilecektir. | X | ||||
7 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilecektir. | X | ||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olabilecektir. | |||||
9 | İngilizce'yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyi’nde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecektir. | |||||
10 | İş güvenliği, çevre koruma, kalite kavramlarını bilecek ve bunların gereklerini yerine getirebilecektir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest